iSimangaliso Wetland Park en Naam Durban

3 augustus 2019 - Durban, Zuid-Afrika

Vanmorgen konden we een beetje uitslapen want we werden pas om 8 uur opgehaald voor onze snorkelsafari. Tijdens het ontbijt kregen we de vraag of we ‘s nachts nog iets gehoord hadden. Maar nee, we lagen allemaal te slapen. Blijkt dat er rond 2 uur ‘s nachts een Nijlpaard naar boven gelopen was en had staan drinken bij een kleine waterplas. Rijden we het hele stadje door op zoek naar de nijlpaarden, staat er een bijna voor je deur.

Toen we net het park op waren, nog voor de wild roosters kwamen we een hele groep zebra’s en impala’s tegen. De ranger stapte met ons uit om te kijken of we dichter bij konden komen. We kregen dus een kleine bushwalk. De dieren voelden zich erg op hun gemak en we konden dan ook heel dicht bij ze komen. Blijft toch heel bijzonder om in het wild zo dicht bij de dieren te zijn. De impala’s zijn te herkennen aan de M achter op hun kont. Hierdoor  en omdat ze een makkelijke prooi zijn worden ze ook wel de McDonnalds van de bush genoemd.,Ook liet de ranger ons nog een hele rare mest kever zien.

Onderweg naar Cape Vidal nog wat dieren gespot zoals de buffel, impala’s kudu’s en pumbaa’s (wrattenzwijntjes) gezien. Bij Cape Vidal heerlijk even gesnorkeld. Het water was ongeveer 23 graden, best wel lekker dus. Veel mooie visjes gezien en Ruben heeft ook nog een octopus gezien. Het werd helaas wel snel vloed. Ging ook erg snel. Zo sta je tot je middel in het water en 2 golven later kan je net je hoofd boven water houden. Omdat de stroming toen ook te sterk werd en het zicht minder,  was het snorkelen helaas alweer voorbij. We hebben daar wel de eerste walvissen gezien. Erg bijzonder om te zien hoe dicht bij de kust ze zwemmen. Op de terugweg nog bij een uitkijkpunt gestopt. Daar konden we heel mooi over een groot gedeelte van hef park en de zee uitkijken. Hier ook weer diverse walvissen gezien. Op de terugweg nog een grote groep baboons gezien.

Rond een uur of 2 waren we weer bij het hotel. Hier even omgekleed, de laatste spullen in de auto gezet en dan op weg naar Durban. Zit onze vakantie in het oosten van zuid Afrika er al weer bijna op. Morgen vliegen we naar het westen. Rond half 6 waren we bij onze B&B in Durban. Deze ligt tegen de berg aan met een fantastisch uitzicht over de Indische oceaan. Snel wat in het stadje gaan eten en dan even onze koffers goed inpakken voor onze vlucht. Er op letten dat we niet over het gewicht per koffer heen gaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl