Manatees

23 juli 2016 - Crystal River, Florida, Verenigde Staten

Gisteren Orlando achter ons gelaten en een goede reis gehad naar Crystal River. Vanmorgen erg vroeg op om te zwemmen met de zeekoeien. Om 7.15 uur was het verzamelen. We kregen allemaal een wetsuit aan en toen met de boot op zoek naar de zeekoeien. We hadden geluk. In de baai bevonden zich zo'n 40 zeekoeien. Moesten wel even zoeken om er een paar te vinden. In de winter kunnen er zo'n 700 rondzwemmen. We hadden geluk. Er werden een paar zeekoeien gevonden en ze zaten in redelijk helder water. We konden ze dus goed zien. De eerste keer was het best wel een beetje eng. Het zijn grote, logge beesten. Ze kunnen wel 3 meter lang worden en 500 kilo wegen. In het water moesten we zo stil mogelijk blijven liggen, dan hadden we de meeste kans om ze goed te zien, ze komen dan naar je toe zwemmen. De zeekoeien zijn wilde dieren en blijven dus niet op dezelfde plek liggen. We zijn met de boot achter ze aangegaan. Dan weer het water in. Nu was het nog mooier om te zien. Het water was nog helderder en we hebben mama en haar baby goed kunnen zien. Toen we terug gingen naar het hotel kwamen ze nog even afscheid nemen en zwommen ze onder en om de boot, zodat we vanaf de boot nog een schitterend zicht hadden op ze. Het was echt een hele mooie ervaring. Vanmiddag zijn we doorgereden naar Sanibel Island. Dit eiland is alleen te bereiken via een lange brug. We zitten aan de Golf van Mexico en in een heel mooi natuurgebied.