De Victoria Watervallen

23 juli 2019 - Victoria Falls, Zimbabwe

Na een koud begin van de dag werd het gelukkig vanmiddag heerlijk weer. Rond de 27 graden en volop zon. Heerlijk weer om naar de Vic Falls te gaan. We kunnen de watervallen horen vanaf onze kamers. Langs de watervallen loopt een heel mooi wandelpad met diverse uitkijkpunten. Was erg mooi om te lopen en schitterend om de watervallen steeds vanuit een ander punt te zien. En op het pad in gehaald te worden door de apen die rennen naar prullenbakken om ze vervolgens op de kop leeg te gooien.

DSCF6230IMG_26576A5FCF28-A186-45FE-B617-559C4BC2C061DSCF6268DSCF62960407FFDF-0F32-42E4-8ED8-66A6C0580653DSCF6322DSCF63290AE3ADAE-A3B0-4D08-83D3-09969AE82EF3FE897A91-8AE0-448B-9DDB-B0A6934C38D2IMG_2668

Vanmiddag afgekoeld bij het zwembad. Net lekker uit eten geweest. Op weg naar het restaurant kwamen we een grote lange file van auto’s tegen die in de rij stonden voor het benzinestation. Er is hier namelijk niet elke dag benzine beschikbaar. Hier belt iedereen zijn vrienden zodra de tankwagen langs rijdt. Ze parkeren de auto bij het tankstation en gaan vervolgens naar huis of werk om ‘s avonds weer terug te komen om te tanken. Is de benzine op, ja dan heb je pech en moet je wachten soms wel 2 weken. Misschien verklaard dat waarom ze overal lopend naar toen gaan.

We hebben heerlijk gegeten. Het was erg gezellig in het restaurant. Zat nog een hele groep uit Nieuw Zeeland. Er kwam iemand van die groep met ons praten. Toen we zingend reageerde op “Country Roads” dat ze afspeelden. Ze waren de Nederlanders erg dankbaar omdat we hardwerkende mensen zijn en veel goeds naar hun land hebben gebracht.

Nu de koffers weer pakken voor morgen, ons verblijf in Victoria Falls zit er dan al weer op. Maar gelukkig hebben we de foto’s nog.