Vliegen naar Johannesburg 🇿🇦

24 juli 2019 - Kempton Park, Zuid-Afrika

Vanochtend begonnen met een uitgebreid ontbijt bij het hotel. Bij het ontbijt konden we kiezen uit yoghurt, cereals, toast, croisants, pannekoeken, fruit, worstjes, aardappelen etc.

Met een goed gevulde maag op weg naar het vliegveld. Bij de grens van Zimbabwe moesten we overstappen naar een andere auto welke klaar stond aan de andere kant van het hek/grens. Alle bagage uitladen, stempel halen, stukje lopen, bagage weer inladen en dan op naar de douane in Zambia.

Onderweg nog een Zambia stempel ontvangen in ons paspoort. Op het vliegveld in Zambia werd er met een metaaldetector onder de auto gescand. Nadat we een duimpje omhoog kregen werden we voor de ingang afgezet met onze koffers. Eerst langs de security en daarna pas naar de check-in (wat andersom is dan in Nederland). Het vliegveld bestond uit maar liefst 2 gates en wat winkeltjes waar je souvenirs kon kopen. Na een uurtje gingen we al boarden.

Na 1,5 uur vliegen landden we in Johannesburg. We werden opgewacht door iemand van het guestbouse.

15E2FD8F-D868-4719-98D7-0BFE52281E6D9F89A285-19D9-45D1-80C0-2D8D988D8DDC

We mogen niet meer buiten het terrein (in het donker) van de eigenaresse voor onze eigen veiligheid. Dus bestelde we wat eten en drinken.

Temperaturen zijn behoorlijk gedaald en met de 15 graden hier voelen we de echte afrikaanse winter.

1. Nardjara:
    25 juli 2019
    en die avondklok moet je serieus nemen. heel veel plezier in joburg!