Op weg naar Franschhoek

10 augustus 2019 - Franschhoek, Zuid-Afrika

Na een koude nacht onder de elektrische deken in de tent, moesten we vroeg opstaan voor onze meerkatten tour. De naam meerkat klopt overigens niet want de schattige beestjes drinken geen eens water en zijn dan ook niet te vinden bij een meer en daarnaast zijn de meerkatten een afstammeling van de honden familie. De gids vond de nederlandse benaming voor deze beestjes dan ook beter “stokstaartjes”. Eén voor één kropen ze uit een holletje om op te warmen in de zon. Als iedereen uit de familie wakker is en opgewarmd is gaan ze rennend opjacht naar hun ontbijt. Ik zeg expres rennend want ze waren vliegensvlug weg.

Na de tour hebben we nog ontbeten met uitzicht op de nijlpaarden en olifanten. Helaas moesten we uitchecken uit onze tenten die ondertussen al door de zon lekker waren opgewarmd.

De afrikaanse winter is heel verassend. ‘s Avonds/nachts kunnen de temperaturen dalen tot 2 graden en overdag kan het oplopen tussen de 12 en 25 graden.

Na ons verblijf in Buffelsdrift gingen we op weg naar Franschhoek. Zo’n 5 uur lang rijden met een tussenstop bij Ronnies sex shop. Even voor alle duidelijkheid Ronnies sex shop is een normaal langs de weg gelegen restaurant. De naam heeft het te danken door een grap van Ronnies vrienden waarbij ze de letter ‘eks’ toevoegden achter Ronnies(eks) shop. Hier genoten van een lekkere lunch met een grote milkshake.

Aangekomen bij ons nieuwe guesthouse dat bestaat uit een keuken, eetkamer, zitkamer, 3 slaapkamers en 3 badkamers tussen de bergen. Niks te klagen dus.

Nu zitten we bij een italiaans restaurant om in dit franse plaatsje te genieten van een heerlijke pasta en pizza’s.

Vanavond nog even een spelletje spelen. Voor morgen staat er een bijzondere township tour op de planning.