Ziplinen

12 augustus 2019 - Franschhoek, Zuid-Afrika

Vandaag vroeg op want we gingen ziplinen. Omdat de Franschhoek pass was afgesloten moesten we een uur omrijden. Aangekomen kregen we eerst uitleg. Toen harnas aan, helm op en op naar de jeep. Na een hobbelige rit van ongeveer 30 minuten (ze noemen het hier African massage) moesten we nog een klein stukje lopen om bij de eerste zipline te komen. In totaal hebben we 11 ziplines gedaan, variërend van 90 tot 330 meter lang en maximaal 110 meter hoog. We begonnen boven op de berg van 1km hoogte. Ook was er halverwege een hangbrug. Het uitzicht onderweg was schitterend. Mooie vergezichten en watervalletjes. Na de laatste zipline moesten we nog een kilometer de berg oplopen voordat we weer bij het punt waren waar de auto ons weer op kwam halen. Hier kregen we warme chocolademelk en een koekje. Toen weer een African massage van een half uur terug de berg af. Als afsluiting kregen we nog een lekkere chicken pie.

Weer terug naar Franschhoek zaten we midden in het spitsuur. Verbazendwekkend hoeveel mensen ze hier in een auto kunnen proppen. Het veevervoer in Nederland is luxer.

Al met al waren we rond 6 uur weer terug. Nu nog even lekker eten en dan zit deze laatste volledige vakantiedag erop. Morgen gaan we nog de Tafelberg op. We kregen bericht van Stieviewondertours dat de werkzaamheden een week eerder klaar waren en dat de kabelbaan vanaf vandaag weer open is. Nu maar hopen dat er morgenmiddag geen kleedje op ligt.