Met de auto naar Hazyview

25 juli 2019 - Hazyview, Zuid-Afrika

Vanmorgen werd keurig onze huurauto afgeleverd bij ons guesthouse. Alles werd uitgebreid doorgenomen, de auto helemaal nagekeken en er moest een klein stukje op en neer gereden worden om de automaat te leren kennen. Peter en Ruben zijn de chauffeurs dus ik hoefde alleen maar toe te kijken. Dan alles inladen en op weg maar Hazyview. Een tocht waar ongeveer 4,5 uur voor stond. Het ging grotendeels over de snelweg, was prima rijden. Het was wel een tocht waarbij we van alles hebben meegemaakt. Wegwerkzaamheden, duren dan gelijk 30 kilometer. Ook werd er op diverse plaatsen langs de weg brand gesticht om de grond te ontginnen. Op een plaats veroorzaakte dit erg dichte rook over de weg heen. Je zag geen hand voor je ogen meer. In Nederland zou de snelweg gelijk afgesloten worden. Hier stonden ze in de middenberm nog gewoon te werken.

IMG_4583

Onderweg gestopt bij een tankstation/rustplaats om te lunchen. Dit was een schitterende plek. Waar vind je een toilet met uitzicht op de dieren. Achter het station was een waterbassin en een gebied waar ze buffels, neushoorns, zebra’s, impala’s en nog veel meer dieren hadden. Dat is nog eens fijn stoppen onderweg.

IMG_4576DSCF6441DSCF6447

Aangekomen bij ons verblijf in Hazyview hadden we alweer zo’n schitterend plekje waar onze “hutjes” staan. Aan de rivier waar ‘s morgens en ‘s avond de nijlpaarden en krokodillen langskomen. Het is echt genieten.

1. Arina:
    25 juli 2019
    Nijlpaarden kunnen heel hard rennen hè .....en je weet wat je moet doen als ze achter je aan komen?....in een boom klimmen!😜
  2. Nardjara:
    26 juli 2019
    nijlpaarden. de meest gevaarlijkste (en onderschatte) dieren van ZA.