Alligators

26 juli 2016 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Na het uitchecken eerst een klein uurtje gereden door de Everglades. Toen gestopt voor one airboot tocht door de Everglades. We gingen met nog een gezin, een klein groepje dus. Onze gids vond de alligators al snel en vertelde onderweg veel over ze en over andere dieren die we tegen kwamen. Erg leuk om mee te maken. We gingen door het zoetwater gedeelte van de Everglades en daar zijn alleen maar alligators. Krokodillen leven in het zout/brakwater gedeelte van de Everglades.de alligators kwamen erg dicht bij onze boot. Aan het einde van de tocht nog een stop gemaakt bij een eilandje waar een kleine Indianen nederzetting was. Hier een kleine tocht gemaakt en uitleg gekregen over verschillende bomen en planten. Een als antimuggen middel en een werkte als aspirine. Daarna doorgereden naar de Keys. Via een erg mooie route en over de 7 Miles bridge zijn we in Key West aangekomen. Ons hotel heeft hier bij het zwembad een paar hele bijzondere huisdieren. Er lopen verschillende kameleons rond. Deze zijn heel brutaal en eten gerust de sla van je bord.