Pinguïns voeden

8 augustus 2019 - Gansbaai, Zuid-Afrika

Vandaag konden we een beetje uitslapen want de walvissen excursie ging niet door. Na het ontbijt gingen we meteen rijden van Hermanus naar de Kelders, lekker Hollands. Het was een halfuur tot driekwartier rijden dus waren we een beetje vroeg bij het volgende verblijf maar we konden al gelijk in onze familie kamer, daar hebben we even een praatje gemaakt met de eigenaren van het Guest house en hebben we even gerelaxt. Daarna gingen we met de auto naar “coffee on the rock” waar we lekker hebben geluncht. Na de lunch hebben we even een rondje langs de kust gereden.

We zijn gelijk doorgereden naar een opvang voor pinguïns en andere zeevogels. Daar zaten o.a. pinguïns die blind waren, iets aan hun pootje hebben of een pootje mist, pinguïns die waren gebeten door andere dieren in de zee en nog veel meer dingen. Wij kwamen precies op het goede moment want om 15:00 zouden ze de pinguïns voeden. Wij hadden heel veel geluk want de stroom viel uit en we waren de enige en daarom mochten we heel dicht bij de pinguïns komen. Alle pinguïns kregen 3 visjes en daarna moesten ze gaan zwemmen om te het bloed af te spoelen en te drinken omdat ze normaal hun vis in het water eten en dus ook al drinken. Het was heel uniek en bijzonder om te zien.

Toen de avond naderde zijn we nog even wezen uitwaaien bij  Stanfordsbaai.

‘ s Avonds hebben we lekker gegeten bij de “blue goose” die werd aanbevolen door de eigenaar.

Na het eten hebben we nog even rummikub gespeeld en daarna zijn we lekker gaan slapen.

Het was een leuk relaxt dagje

1. Arina:
    9 augustus 2019
    Heel jammer van de walvissen en de haaien......maar nu op naar Busselsdrift, is ook gewéldig!😃
  2. Nynke De Hoog:
    9 augustus 2019
    Kregen al te horen dat we nog eens in oktober, november terug moesten komen. Beter weer, minder wind en veel mooier omdat alles weer gaat groeien en bloeien 😉