Hermanus

6 augustus 2019 - Hermanus, Zuid-Afrika

vanmorgen vroeg op voor ons bezoek aan Robben eiland. Vanuit het hotel kregen we echter al snel te horen dat de boot naar Robben eiland waarschijnlijk niet vaart vanwege het slechte weer. Het hotel nam nog de moeite om na te bellen of het zeker was dat er niet gevaren werd. Er werd bevestigd dat er vandaag geen boten naar Robben eiland gaan. En niet veel later belde Stieviewondertours ook al om dit te bevestigen. Helaas maar hebben we een excuus om nogmaals Zuid Afrika te bezoeken. We hebben toen als alternatief een stadswandeling door het historische centrum van Kaapstad gemaakt. Kregen we een beetje idee van Kaapstad en zijn geschiedenis.

Daarna naar Hermanus gereden. Gelukkig was inmiddels het zonnetje weer gaan schijnen. Is toch altijd beter dan wolken en regen. Onderweg weer een telefoontje van de organisatie. Helaas moesten ze ons weer teleurstellen. De boot naar de walvissen gast morgen ook niet door vanwege het weer. Helaas maar dat risico loop je altijd als iets weersafhankelijk is. Nu maar hopen dat we ze nog wat vanaf de kant kunnen zien.

In weer een prachtig hotelletje in Hermanus aangekomen even lekker uitgewaaid met een wandeling langs de kust. Mooi gebied met hoge golven op de rotsen.

Lekker gegeten en nu op de kamer nog even het reisdagboek bijwerken.