Afdingen op boete

29 juli 2019 - Jozini Lake, Zuid-Afrika

Na een uitstekend ontbijt was het weer tijd om te vertrekken uit Swaziland. Eerst bergje af op naar de snelweg in Swaziland. Wel heel anders dan in Nederland. Onderweg reden we dwars door het stadje Manzini. Ze zijn hier wel van de werkvoorziening. In het stadje werd gewerkt en er stond op een smal punt een mannetje met een  rode vlag te zwaaien. Verderop waren wegwerkzaamheden. Ook hier verschillende mensen. Een om het bord met stop en go om te draaien, een om een versperring op de weg te zetten als we moesten stoppen (deze was nog niet wakker, ging de versperring pas plaatsen toen we weer mochten rijden. Onderweg kwamen we weer van alles op de weg tegen. Koeien, geiten, ezels en mensen. Liepen ze gisteren allemaal heel netjes in hun zondagse kleding. Vandaag waren het heel veel kinderen in hun schooluniformen.

Op een gegeven moment reden we 82 waar je 60 mocht en dus stond er onderaan de heuvel politie. Zo zo meneertje wat dacht u ik ben in Swaziland en ga ff gassen, u reed 22 km per uur te hard, dat is dan 60 rand (€3,69). Toen moest chauffeur dartmaat zich melden bij oom agent. Zijn wijfie ging mee en toen was er een groot probleem we hadden maar 30 rand (€1,84) Hier waren ze ook tevreden mee en we mochten onze rit verder volgen. En natuurlijk moesten we weer een heuvel op dus dartmaat gaf nog wat gas bij en alsnog werd hij ingehaald.

Bij de grens naar Zuid Afrika ging het gelukkig erg snel. Alleen even de benodigde stempels halen en doorrijden maar, naar ons eindpunt net over de grens.

Aangekomen bij het Pongola game reserve moesten we nog 10 kilometer over een onverharde weg door het wildpark naar ons overnachtingsadres. We zitten hier midden in het reservaat. Hebben weer een schitterend uitzicht, op een meer en de dieren zoals koedoes, zwijnen en impala’s lopen rond de huisjes rond.

IMG_2095

IMG_2104490B099E-CBFB-497E-90D9-A0253E511D26IMG_2131FFF6E652-0B4D-4B96-B028-BBB0E2EEF18B

We zitten nu nog even lekker na te tafelen. We hebben net genoten van een 3 gangen diner hier. Is een verrassing wat we krijgen, maar tot nu toe is het eten erg goed.

1. Tia:
    31 juli 2019
    Wat een prachtige verhalen en schitterende foto’s!!
    Ik weet al een mooie bestemming voor onze volgende reis😁