Dagje Kaapstad

4 augustus 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vanmorgen werden we helaas niet wakker met een fantastisch uitzicht op de Tafelberg. Het is ontzettend bewolkt en de Tafelberg zit in de wolken. Na het ontbijt even wat boodschappen gedaan want we wilden toch proberen de Tafelberg op te klimmen. Je moet wat als de kabelbaan, tijdens je vakantie, ruim 6 weken voor onderhoud stil ligt.

Terug op onze kamers even overleggen wat we gaan doen. De lucht was nog steeds niet opengebroken. Uiteindelijk besloten ons op te splitsen. Peter, Ruben en Femke gingen toch de Tafelberg opklimmen. Marrit en ik besloten om de hop on hop off bus te nemen en met een gids een stadswandeling door Bo Kaap te maken. Ze hebben hier rondleidingen door de stad waar je gewoon bij aan kunt sluiten. Je betaald na afloop alleen een fooi aan de gids.

De tafelberg beklimmen deden we via een 3km lange trap die bestond uit keien. Met veel verschillende mensen gesproken onderweg. Al snel zagen we dat de wolken bleven hangen en niet snel weg zouden gaan. Toch hebben we na 2 uur lopen de top van de berg gehaald. Het uitzicht was erg wit (door de wolken). Na een uur dalen waren we weer beneden.

Toen we op de kamers waren werd er omgeroepen dat er een brandmelding/oefening zou komen en we niet hoefden te evacueren. Wel handig hier, via een soort intercom op de kamer werd alles vermeld. En ja hoor daar gingen de sirenes al af samen met de melding dat we moesten evacueren. Wij zitten aan het eind van de gang en voor onze kamers zitten de branddeuren die netjes dichtgingen.

Bo Kaap was erg mooi. Leuk al die gekleurde huizen. Een veelkleurige wijk voor een veelkleurige bevolkingsgroep. We hebben veel gehoord over het ontstaan van Bo Kaap en wat over de geschiedenis van Kaapstad.

Na het bezoek aan Bo Kaap met de hop on hop off bus nog een mooie rondrit gemaakt terug naar ons hotel. Toen we weer in de bus stapten werd er achter ons een film opgenomen. De hele straat was afgezet.

’s Avonds weer gegeten in het V&A Waterfront.

1. Arina:
    4 augustus 2019
    Het ‘ kleedje’ zat op de Tafelberg.....jammer! Evengoed weer leuke belevenissen!