Robben, Kaap de Goede Hoop en pinguïns

6 augustus 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag een lekker dagje uitgewaaid. Erg letterlijk want het kan hier hard waaien. Na het ontbijt zijn we op pad gegaan naar Houtsbay. Hier hebben we de boot genomen naar Duikerseiland om de pelsrobben te zien. Er zitten er heel veel op dit eiland. Een erg mooi gezicht. Wij hadden een hele rustige boot zodat we aan alle kanten gelegenheid hadden om de robben te bekijken. Dit in tegenstelling tot de eerdere boot waar de mensen opgepropt zaten.

Na Houtsbay doorgereden naar Kaap de Goede Hoop. Het meest zuid westelijke stukje Afrika. Hier natuurlijk een foto gemaakt bij het bekende bordje en lekker rondgewandeld. We zijn een stuk omhoog waarbij we bijna wegwaaiden. Wel een schitterend uitzicht.  Natuurlijk mocht een bezoek aan Cape Point ook niet ontbreken. Hier met de Flying Dutchman omhoog naar de vuurtoren waar we ook weer heerlijk hebben gewandeld. Tot slot nog een bezoek gebracht aan de pinguïns bij Boulders beach. Blijft toch altijd erg leuk om die dieren te zien waggelen en zwemmen. Rond een uur of half 6 waren we weer bij ons hotel. Nog wat gegeten en alles inpakken. Morgen eerst naar Robben eiland en dan door naar Hermanus.