Hluhluwe Imfolozi Park Safari

3 augustus 2019 - St Lucia, KwaZulu-Natal, Zuid-Afrika

Vanmorgen stonden we rond kwart voor 5 al buiten bij de weg te wachten op ons vervoer naar het safaripark. De receptioniste had gezegd dat ze er altijd erg vroeg waren en ze had gelijk. We stonden net buiten toen de Jeep aan kwam rijden. Hij moest nog 4 mensen ophalen en dan konden we vertrekken naar het Hluhluwe Imfolozi Park. Wij nog gekscherend zeggen dat het wel heel toevallig is als een van de Belgische gezinnen met ons meegaat als de ranger stopt en daar onze Belgische vrienden van Pongola staan. Het was gelijk gezellig met elkaar. Na een dik uur rijden kwamen we bij het park aan. Klaar voor de safari. Helaas vandaag geen mooie zonsopgang omdat het erg bewolkt was en het soms zelfs wat regende. We hebben heel veel buffels gezien, nyala’s, kudu’s en impala’s. Ook nog een mannetjes leeuw die heerlijk lag te slapen. Daarnaast nog witte neushoorns, giraffen, zebra’s en dergelijk. Heerlijk ontbeten langs de rivier. Toen het erg hard ging regenen even lekker koffie gedronken op een berg en tenslotte nog een heerlijke bbq weer bij de rivier waar inmiddels het zonnetje weer was gaan schijnen. Rond 3 uur weer terug bij ons B&B. ‘s Middags nog even naar het strand geweest. Moesten we toch ook even gezien hebben. Het was een erg breed strand met een wilde zee, erg leuk om even te kijken. We waren er rond zonsondergang. We blijven ons verbazen hoe snel die hier onder gaat. In ongeveer 2,5 minuut is de zon onder. Toen weer terug naar het stadje. We hadden met de beide Belgische gezinnen afgesproken om als afsluiting met elkaar te eten. Waar de kinderen nog wat spelletjes hebben gespeeld. Na vandaag gaat iedereen een andere kant op. Het werd een hele gezellige avond. We waren er bijna als eersten en gingen als laatsten weg. Nog even door het dorp gereden om nijlpaarden te zien maar helaas weer geen geluk.

Een lange maar erg leuke dag.