St. Lucia

31 juli 2019 - St Lucia, KwaZulu-Natal, Zuid-Afrika

Vandaag weer een reisdag op het programma. Na een goed ontbijt foto’s uitgewisseld met de Belgische gezinnen en afscheid van elkaar genomen. Hoewel we allemaal naar St. Lucia gaan hebben wij een ander guesthouse. De reis was ongeveer 2,5 uur waarbij we het eerste half uur nodig hadden om het park uit te komen.

Onderweg getankt en wat gegeten. Het eerste tankstation wat we tegen kwamen had geen brandstof en dus maar doorrijden naar de volgende. Was een mooi en een groot tankstation langs de weg met diverse faciliteiten.

We zitten nu weer in een mooi guesthouse in St. Lucia. De kids hebben hier nog even gezwommen. Door de Afrikanen worden ze voor gek verklaard. Wie gaat er nu zwemmen in de winter (met 23 graden).  Voor Nederlandse begrippen best lekker zwemweer. Helaas zijn we hier nog geen verwarmde zwembaden tegengekomen dus was het zwemmen van korte duur.

8E1F77BE-7AEA-4313-BEA7-D560A1A66A82

Daarna het stadje even verkend. Het is erg klein en heel toeristisch hier. Even voor de duidelijkheid met klein bedoelen we 1 grote hoofdweg met de winkels en verder 4 straatjes met wat zij-weggentjes.

4215853-s.jpg?1566073894

Van de mensen van het guesthouse mochten we niet lopend naar het centrum omdat er hippo’s kunnen rondlopen. In het stadje lekker gegeten en door de diverse straatjes teruggereden in de hoop een nijlpaard tegen te komen. Helaas niets gezien.

Nu lekker even chillen en alles klaar zoeken voor morgen. Dan worden we om 5 uur opgehaald voor onze dag safari.