Pongola game reserve.

31 juli 2019 - Malelane, Zuid-Afrika

Vanmorgen eerst lekker uitgeslapen. Ontbijt is hier van 9-11 dus geen gehaast. Daarnaast was het vandaag een relax dagje. We zitten hier met nog een aantal Belgische gezinnen in de lodge. Het is erg gezellig met elkaar. Gisteravond nog samen gedart en gepoold. Vanmorgen bij de koffie werd er een dart competitie gehouden. Nederland-België. Na een spannende wedstrijd heeft Nederland gewonnen. Vanmiddag hadden we een heerlijk relaxt boodtochtje gemaakt. Samen met de Belgen uit onze lodge samen op  een bootje. Heel veel nijlpaarden en krokodillen gezien. Ook wat witte neushoorns en koedoe’s, zebra, giraffen, reebokjes, waterbokjes, impala’s en mooie vogels. Aan het eind van de bijna 3 uur durende boottocht werden we nog getrakteerd op een prachtige zonsondergang. Wat een luchtvervuiling hebben we toch in Nederland. Hier zie je ‘s avonds gewoon de melkweg.

DSC03837DSCF7587DSCF7810DSCF7870DSCF7888DSCF7675DSCF7654DSCF77260B866874-2847-4D04-9DB0-88D6F9D07BECIMG_0688_2DSCF7929DSCN4024DSCF7892DSCN4032

Na het eten met de hele groep lekker gedart, gepoold en gekletst. Vakanties doorgenomen. Toch grappig om te zien dat iedereen die bij de zelfde organisatie geboekt heeft toch een hele andere reis heeft.

Het was erg gezellig en al snel laat. Omdat het personeel niet weg mocht voordat wij weg waren maar naar onze huisjes gegaan. Nog even het reisblog geschreven, zal morgen op de site komen omdat we geen WiFi in ons huisje hebben. En dan is het tijd om te slapen.

1. Arjan:
    31 juli 2019
    Ziet er weer goed uit. De zon ondergang en de sterren / melkweg is in nederland weg door de vele licht uitstraling. Geniet ervan.
  2. Nardjara:
    31 juli 2019
    kijk maar goed naar die Melkweg, die ga je niet vaak zien in je leven en ik vind het écht een bijzonder iets. hier kan je dat nooit zien, omdat wij teveel licht hebben overal. dat is in Afrika wel anders....